YoungCCB meet up: Marieke Maas

14 maart 2011

Eerste in een lange reeks ‘Young CCB Meet up’ is energiebom Marieke Maas.

Uit de lange ledenlijst van de CCB kozen wij Marieke Maas als eerste lijdend voorwerp voor deze rubriek. Zijn het haar looks, of het feit dat ze op 35 jarige leeftijd een dijk van een job heeft? Hoe dan ook. Ons voorbereidend online detectivewerk maakte ons alleen maar enthousiaster. Marieke lijkt een workaholic met een gezin, eigen bedrijf, 24/7 verantwoordelijkheid voor de marketing en communicatie van Omroep Brabant en presentatie-skills waar Yolanthe Kabeljauw alleen maar van kan dromen.

Het gesprek vond plaats in haar kantoor, compleet met ‘green-screen’. ‘Om loslopende bekende Brabanders meteen voor de lens te zetten’ legt ze uit. Op het white board zien we nog half uitgewist de plannen voor de dan nog aanstaande carnavalsplannen van de omroep. Gouden wuppies all around.

Onze inschatting van Marieke wordt vrijwel direct bevestigd. Wat een berg energie. Marieke houdt van uitdagingen en is precies om die reden gestart bij Omroep Brabant. Ze heeft alle ruimte om haar visie op communicatie en marketing vorm te geven en geeft leiding aan een team van jonge marketeers dat nauw samenwerkt met de redactie. Deze samenwerking is nodig want Omroep Brabant is en blijft gefocust op het nieuws. Nieuwe media inzetten is 1 ding maar er op een goede manier dag en nacht het nieuws mee communiceren vereist van zowel haar afdeling als de nieuwsredactie flinke toewijding.

Die toewijding heeft Marieke zeker. Het nieuws kent geen 9 tot 5 mentaliteit en Marieke gelukkig ook niet. Op de vraag hoe ze dat combineert met een gezin en haar eigen bedrijf antwoordt ze laconiek: ‘gewoon doen’. Marieke zou doodongelukkig worden als ze het niet zou doen en aan een ongelukkige Moeder heeft haar zoontje ook niets. Knallen wil ze en alles tegelijk.

Naast haar werkzaamheden bij Omroep Brabant runt Marieke ‘Stapel op Stijl’. Ze geeft presentaties, plant events en zorgt voor communicatieadvies op maat. Alles met stijl want een mening is in 5 seconden gevormd. Dat geldt voor een persoon, product en een bedrijf. Stijl bepaalt je imago en you’ll never get a second chance to make a first impression. Als je denkt dat Marieke met haar fashionsense een meisje-meisje is heb je het fout. Ze werkt het liefst met mannen. Die zeuren minder.

Van toekomst voorspellen houdt ze niet. Zolang de uitdaging er is blijft ze doen wat ze doet en hoe haar carrière er over 10 jaar uit ziet is een verrassing. Wat wel verandert in de toekomst is haar twitter-gedrag. Dat stond op een laag pitje maar na ons interview is twitter een gebruiker die de moeite waard is te volgen rijker: @mariekemaas.

Het was ons een genoegen.

Stefan Goossens en John Gerritse

@stefangoossens en @johngerritse

 

Marieke op het web:

Omroep Brabant

LinkedIn

Twitter

Stapel op Stijl

BCBS

 

(foto door Credo Creatie)

 

Leave a Comment