Sappige communicatie

16 maart 2011

Deze rubriek staat geheel in het teken van de tekstuele spitsvondigheden van onze voorzitter Hans van de Ven.

Wat geef je gasten die zich hebben ingezet om er een geslaagde CCB bijeenkomst over crisiscommunicatie van te maken?

Toen ik onlangs langs een bekende vinotheek in Tilburg kwam, wist ik het. Daar stond buiten bij de deur een bord met het opschrift ‘Gestolen fiets te koop’. Ik dacht meteen: dat is reclame voor een Duitse wijn. Misschien een uit de periode 1940-1945. Toen waren immers gestolen fietsen erg populair. Over crisis gesproken.

Maar bij de vinotheek was het ook crisis. Die kreeg dankzij dat bord niet alleen wijnkopers over de vloer maar ook serieuze belangstellenden voor een gestolen fiets. Ook de gemeente klopte aan. Of meneer de wijnverkoper maar meteen dat bord wilde weghalen. Een wijnhandelaar met een heuse communicatiecrisis, dacht ik nog.

Wat bleek? Die Gestolen Fiets bleek een heerlijke Portugese wijn te zijn van een kleine wijngaard die door Nederlanders wordt gerund. Wie de wijn aanschaft, krijgt er een keurige handout bij met het verhaal over en achter die gestolen fiets.

En nou maar hopen dat die wijn ten minste even sappig is als dit waar gebeurde communicatieverhaal.

4 Comments

  1. Rob zegt:

    Humor over Duitsers scoort altijd bij Nederlanders……..nu wel benieuwd naar dat verhaal

  2. Alex Otten zegt:

    Maar we blijven natuurlijk wel respectvol voor onzen voorzittert

  3. Alex Otten zegt:

    (krijg ik nu een biertje?)

Leave a Comment