Creatief, maar bereikt de campagne zijn doel?

3 mei 2011

De ‘Pleasure Hunt’ campagne van Magnum!

Velen zullen hem misschien al voorbij hebben zien komen, maar ik wilde deze creatieve online campagne toch met jullie delen vanwege zijn innovativiteit en omdat ik het geen goede combinatie vind. Magnum heeft toch een focus op vrouwen??

Het is een advergame (voor vrouwen :-S vreemde combinatie) waarin de speler de Angelina Jolie achtige dame (die vinden de meeste mannen toch leuk:-S vreemde combinatie), die we ook kennen uit de tv-commercials door een heel landschap aan (met name) Unilverproducten dient te besturen. Maar het is wel zo ongelofelijk goed gedaan, dat je de campagne maar eens moet bekijken: http://pleasurehunt.mymagnum.com

Laat je daarna weten of je de campagne geweldig of een vreemde combinatie vind?

gepost door @johngerritse

One Comment

  1. Stefan zegt:

    Hoewel ik echt een stuk minder negatief ben dan Guerrilla-analist Cor Hospes (http://twitter.com/#!/corhospes/status/63868251121270784), ik vind het namelijk best geinig. En geinig = goed, simpel. Maar de link met het ijsje is inderdaad mager. Het past wel binnen de filosofie van Unilever om tegenwoordig overal naast het brand, ook het Unilever logo te plaatsen.

    Wat nog het meest illustreert dat deze actie niet helemaal z’n ding doet is een kleine Google-opdracht: http://bit.ly/m0zDmG De actie wordt alleen besproken op marketingblogs. Geen Viva-, Libelle-, Elle-fora te bekennen. Of moet de actie daar gewoon nog worden opgepikt?

Leave a Comment