CCB geeft swagger aan jongerencommunicatie

29 september 2011

Het onderwerp van de meest recente editie van CCB inspireert was er een dat ons ‘youngsters’ wel moest aanspreken: jongerencommunicatie. 

T<21 verzorgde de aftrap met o.a. een leuke case van Durex, universitaire hoofddocenten Hanny den Ouden en Carel van Wijk zorgden voor de significante N=306 onderzoek-noot met hun onderzoek over jongerentaal in tekst. Maar mijn eye-opener van de avond was Ludo Keizer. Ludo is Koning van de straattaal, Keizer met swagger en Admiraal van het clippen. Een eye-opener. Want ook al kende ik de term swagger, vind ook ik 2pac, TI en Kempi helden en knalde ‘De Leven’ van Sef bij de lancering ook door mijn speakers… Ik sta niet in Beta. 

Dus. Na een kort gesprek met Ludo tijdens de borrel heb ik mijn Beta strategie bepaald.  Ik koop een longboard, doe als een kind en ga zo vaak ik wil ongelofelijk op m’n bek. Ik houd het echt, of eigenlijk: real. Ik praat geen poep en shuffle wat ik shufflen kan. Soms dan.  

Pimpin’ ain’t easy, maar zoals Yoda het ooit bedoelde:
“Beta is the path to Swagger. Swagger leads to Clippen. Clippen leads to Respect. Respect leads to BIG PIMPIN’.”

Lees hier Ludo’s blogpost
Lees hier het ‘officiële’ verslag

Inspiratie kijk- en luistervoer:

gepost door Stefan Goossens


Leave a Comment