akamai_willing_to_wait_survey

Het belang van een snelle site

30 juli 2012

“The Internet has to be fast” zei Steve Jobs ooit eens. En dat is absoluut zo, niet alleen om de bezoeker van je website een plezierige ervaring te geven maar vooral ook om hoog in Google te komen. Google let op tal van factoren bij het indexeren van uw website. De snelheid van een website (hoe lang het duurt voordat de site helemaal ingeladen is) wordt hierbij steeds belangrijker.

Om te beginnen is het van belang duidelijk te weten wat ‘snel’ en wat ‘langzaam’ is. Dat deze term subjectief is, is te zien in de grafiek hiernaast, waaruit blijkt dat men in de afgelopen 10 jaar steeds minder lang wil wachten. Daarnaast is de ervaring van ‘langzaam’ afhankelijk van de context van het gebruik van de website. Bijvoorbeeld, gebruikers verwachten dat ze op de website van een luchtvaartmaatschappij meer dan 1.5 seconden moeten wachten op een overzicht van beschikbare vluchten (zoekresultaten vanuit een grote database). Vooropgesteld dat je goede feedback geeft tijdens het wachten, hoeft dit weinig invloed te hebben op de gebruikservaring. Echter, diezelfde gebruikers verwachten wel dat de homepage van diezelfde luchtvaartmaatschappij snel zal laden.

Lees deze blogpost verder op Converzo.nl

Leave a Comment